Wednesday, March 11, 2015

Šveits: Viies päev ja tugitooliväsimus



Kella poole kuue paiku koperdasin voodist välja, et kardinad eest tõmmata. Olin kindel, et päike on juba kõrgel ja ma olen igale poole sisse maganud. Aga väljas oli pime. Toas oli ka pime. Jalad olid kanged ja vasak põlv valutas rämedalt. Lohisesin käsikaudu toas ringi, sest kartsin varbaid voodi või tooli vastu ära lüüa. Akna all oli klaasist kohvilaud, millele kartsin ära lõhkuda. Tõmbasin kardinad eest ja hingasin kergendatult – päike ei olnud veel silmapiiril isegi kumama hakanud. Tahtsin voodisse tagasi. Ja siis see – KLINK-KLIRRR!

Seisin terve minuti pimeduses paigal. Nägin vaimusilmas lauda kukkumas tuhandeks killuks veel enne, kui minuni jõudis teadmine, et selline klirin ei saanud lauast tulla. Ja siis meenus, et koristaja oli laualt mu puuviljad ära koristanud ning selle paganama pokaali pesuruumist ära toonud ja sellele lauale pannud. Õnneks maandus see vist ainult karvasele vaibale, mis põrandat kattis ning killud ei tohiks olla mööda elamist laiali. Tegin suurema ring ümber arvatava õnnetuskoha. Olin nii väga väsinud ja vihane. Võtsin telefon laualt laadimast ning ronisin tagasi voodisse pannes telefoni käsikaudu voodi kõrval olevale kapikesele. Raputasin mõttes koristajale rusikat ning otsustasin mitte oma pead selle asjaga enam vaevata.


Telefon laulis. Silmi oli nii raske avada. Olin just und näinud, mille jätkumist tahtsin ikka veel näha ning keeldusin silmi lahti tegemast. Pissihäda oli aga nii suur, et see ei lubanud enam oma värvilisse unenäkku tagasi minna. Ajasin end püsti ja vetsu minnes mõtlesin, õllele külmikus. Koju ma seda raudselt ei vii. Ja šampus kah veel… Ei tea mis loengud hommikul on. Kas see oleks OK, kui ma lihtsalt esimesse veerandisse ei jõua? Teemad ka ei meenu, aga see arstlik jura on nii paganama keeruline. Ma võiks kuulata parem Kaare loengut sada korda. Vetsust tagasi tulles sean äratuse 7:30 peale. Lisa 30 minutit voodis annab ehk kergendust. Kardan, et mitte miski vägi ei aja mind üles, kui ma nüüd uuesti magama jään.  Vajun kiirelt pimedusse…
8.05 vedasin ennast toast välja. Jõuan kodus magada küll. Hommikusöögi lauas oli terve esimene saal tühi. Birgitta sättis esimese laua nurgas asju lauale nii, et ma panin koti teisele poole lauda toolile. Lena kõrvale, kes otsis juba söögipoolist. Mul oli hea meel tõdeda, et ma polnud viimane, kes sööma jõudis. Kui mõelda eilsele õhtule, siis tõenäoliselt oli seal hunnik inimesi, kes kavatsesid hommiku voodis mööda saata.

Hommikune teema on adjuvant- ja neoadjuvantravi rinnavähi puhul. Neli lugejat. Tähendab kannatab istuda. Valmistasin ennast kuulama kõiki neid uurimustöid, vaatama kõiki neid tabeleid ja imestama, mida need paganama lühendid tähendavad. Mõtlesin vaid sellele, et oluline on mitte magama jääda. Homme on viimane pool päeva ja õhtu viimastel minutitel jõuan Tallinna lennujaama. Magan lennujaamas pingil vist esimese bussini. Olin Jane Freimannile lubanud jõuda reede hommikul kell 9 kohtumisele Kersti Viitkariga. Olen ennast sidumas millegagi, millest mul ei ole õrna aimugi, aga ma olen kohutavalt põnevil. Loodan, et kõike persse ei keera.


Mamma mia! Lugupeetud ja vägaaustatud dr Wolfgang Gatzemeier tulistas meid väljakutsetest rinnavähi kirurgilises vallas sõnadega nagu kuulipildujast. Hoidsin pöialt, et ta ei minestaks enne loengu lõppu, sest mul oli kuri kahtlus, et ta ei hinganud vahepeal üldse. Pidin ise kirjavahemärke tema kõnes panema, sest muidu ei oleks ma aru saanud, kus lause hakkas või lõppes.  









No comments:

Post a Comment